| Forsiden | Program | Priser | Bestill | Kunder | Om oss | Mer |

 
 

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


På denne side finner dere både harde og myke fakta om K-Soft.

 

Noen harde fakta:

 

Antall kunder: Over 40.000 bedriftskunder.

Gründer Emanuel Imanuelsen.

Og så noen myke fakta:
 

Lengste arbeidsdag: 22 timer...

Bedriftens hunder: Enok - Berner Sennen & Noa - Cairn Terrier

Kunder:
40.000 kunder t
ilsvarer at hvis alle kunder stod etter hver andre med 1,27 meters mellomrom så ville en se en ny kunde for hver 1,27 meter, hele veien fra Slottet til Gardermoen. Dette gjør oss meget takknemlige og vi vil passe på å si et stort takk for tilliten til alle våre kunder.

 

 

Storyen bak K-Soft

- noen personlige ord fra Emanuel Imanuelsen:

Bak hver fremgangsrik gründer står en vis kvinne.

Vi håper dere på samme måte som oss og liker personlighet og farge over stivhet og

upersonlighet, så her kommer noen personlige ord fra meg:

 

Året var 1997, jeg og min kone hadde kun kr 500,- på lommen, ikke noe på banken og en bil som holdt på å falle i fra hver andre. Men vi hadde en ide, og startet så opp.

I begynnelsen demonstrerte jeg programvaren og solgte den for mellom kr 5.700,- og kr 9.800,-  Jeg kjørte mil etter mil i min gamle hvite Fiat Uno, og demonstrerte fra Sør til Nord. Det var mye reising, og på kjøpet fikk jeg mange flotte naturopplevelser  J Når en kom frem til en ny kunde så var det om å gjøre å prøve å parkere bilen så at ikke kunden skulle se hvilken gammel bil jeg hadde…

Det blev ofte lange dager og ofte kveldsjobb for både meg og min kone, når sønnen hadde gått og lagt seg. Det var mye jobb, og veldig morsomt.

Mer og mer skjønte vi at svært mange trengte et lett-å-lære, enkelt og driftssikkert program til en rimelig penge.

Vår tankegang var og (er fortsatt) denne:
Det finnes en meget stor mengde bedrifter, hovedsakelig små bedrifter, som ingen (før oss) har tenkt på. «Alle» andre programmer er laget av dataingeniører, for data interesserte folk.

De er ikke laget for vanlig folk og vanlige bedrifter.

Vi bestemte oss derfor for å lage et program som var laget for vanlig folk.

Så da var spørsmålet; hva ønsker vanlig folk?

Programmet må være rimelig.

Det må være meget lett å lære og meget lett og raskt å bruke.

Det må være driftssikkert og feilfritt.

Kundene ønsker ikke å snakke med oss hver uke for å få programmet til å fungere : )

Men hvis noe skulle skje, bytte av PC eller annet, så ønsker de å få rask hjelp til en rimelig penge.

Enok er alltid rede til å hjelpe.

Å oppnå dette krevde en god del nytenking, og etter hvert blev strategien klar.

Vi sluttet å demonstrere og begynte i stedet å selge kun gjennom direkte markedsføring, direkte til sluttbruker. På denne måte kunne vi holde prisene lave og øke volumen.

Vi brukte svært mye tid til å få programmene idiotsikre og driftssikre.

Og jevnlig kommer tilbakemeldinger fra kunder som kjøpte i begynnelsen og som forteller at programmet har fungert flott og uten noen problemer i alle år. : )

Vi strømlinjeformet våre programutsendelser for å kunne holde prisene lave. I begynnelsen kopierte min kone disketter for hånd, og vi skrev selve ut og bandt inn manualene.  Vi har kommet en lang vei siden da : )

Vi utarbeidet en supportpolicy som skulle gi våre kunder rask og effektiv hjelp, skulle behovet være tilstede, og vi tør å si at selv i dag er vår supportavdeling en av de absolutt raskeste på markedet.

Dette viste seg å være akkurat det som de aller fleste småbedrifter ønsket, og det ble suksess.

 

Det har nå gått mange år siden vår ydmyke start i min gamle Fiat Uno, og  K-Soft er nå en av de ledende aktørene i markedet, med i dag over 40.000 bedrifter som kunder, en hyggelig omsetting, og Fiaten for lengst lagt bak meg…

Å ha gått den lange veien fra kr 500,- til dagens omsetting gir perspektiv, og vi prøver å alltid bevare en ydmyk og takknemlig innstilling.

Å vokse gav nye utfordringer.  Når vi var alene så gjorde jeg og min kone alt selv, det var enkelt å se til at alt fungerte. Hvor mange ganger har en ikke sett bedrifter vokse og plutselig er all ydmykhet og forståelse for kundene borte. Dette var noe vi ikke ønsket skulle skje med oss.

Å bevare bedriften slik som vi startet den krevde nå en annen type nytenking. Det hjelper ikke hvilken innstilling vi har, hvis de som jobber for K-Soft ikke har riktig innstilling. Den som kunden har kontakt med må ha samme innstilling som meg og min kone.

Løsningen var å ta inn folk med den rette personligheten, ikke nødvendigvis med kunnskap og kompetanse. Kunnskap og kompetanse kunne vi gi, å endre personligheten er noe helt annet.

Mye tid har derfor blitt brukt til å ta inn personal med rett personlighet, og det har vært en vel verdt investering. De som jobber på kundeservice i dag får like mye positive tilbakemeldinger som jeg og min kone fikk når vi var alene, og da er det målet oppnådd.

Og fortsatt er vårt mål at vi skal levere det perfekte produktet til småbedrifter. Enkelt, feilfritt, rimelig og med markedets raskeste support til en rimelig penge, skulle det være bruk for support.

 

Til slutt tenkte jeg å dele med meg litt av en personlig opplevelse som vi har hatt som jeg håper kan være til inspirasjon hvis dere møter en utfordring.

Dessverre er det jo ikke alle som liker at en bedrift har suksess, og i 2002 var det en person som av ukjent grunn piratkopierte vår software og markedsførte sin piratkopi av vår software både høyt og lavt på internett(!), samtidig som vedkommende spred de mest fantasifulle løgner om K-Soft og vår software på internett. Det var åpenbart at målet var å prøve å skade K-Soft, og strategien var nokså vel gjennomtenkt.

Hvis noen trodde på vedkommendes fantasifulle løgner så ville det skremme folk fra å kjøpe fra K-Soft. Hvis en på den annen side ikke trodde på disse løgnene uten ønsket å kjøpe vår software, så kunne en få det gratis av ham. Så strategien var at dette uansett ville skade oss, på den ene eller andre måten.

Men det var en stor feil med strategien – småbedrifts ledere kan tenke selv : )

"Jeg er meget flink til å fortelle når pakker og post kommer."

Og en trengte ikke å tenke særlig mye for å gjennomskue det som vedkommende gjorde.

Når dette skjedde var vi fortsatt ganske små. Jeg og min kone hadde brukt mer eller mindre all vår tid i flere år på å bygge opp firmaet fra null, og var nå oppe i noen tusen bedrifter som kunder. At etter dette, det plutselig kom en person på banen som prøvde å ødelegge det vi hadde brukt så mange dager og netter på å bygge opp, var en interessant opplevelse…

Men det finnes ingen problemer – kun løsninger, og vedkommende har mislykkes fullstendig : ) I dag har vi vokst til å være en av de ledende bedriftene, med over 40.000 bedrifter som kunder, samtidig som vedkommende er blitt dømt, har måttet fjerne piratkopien og nå skylder oss penger.

Mer detaljer kan leses Her. 

Utfordringer er til for å overvinnes, og det finnes alltid en løsning. Vi møter alle utfordringer, og jeg håper att disse personlige opplevelsene kan være til oppmuntring og en påminnelse om at det ikke finnes noen problemer – kun løsninger.

 

Vårt mål er at K-Soft skal fortsette å levere det perfekte produktet for småbedrifter også fremover. At alle som jobber for oss skal ha en ydmyk og takknemlig innstilling, og at bedriften, uansett hvor store vi blir, aldri skal miste kontakten med virkeligheten.

Til dere som allerede er kunde, takker vi for kundeforholdet og ønsker et fortsatt godt samarbeid.

Til dere som ikke er kunde, inviterer vi dere til å prøve oss. Vårt mål er å ikke skuffe dere : )

Ha en fortsatt flott dag : ) 

Emanuel Imanuelsen

Kontakt oss:

Kontakt oss når helst dere ønsker på:

K-Soft Norway

Pb. 188  3166 Tolvsrød

E-post: info@k-soft.no

Telefon:  31 10 30 00

Telefax:  31 10 30 01

 

 

Tilbake

 

 

Organisasjonsnummer i Brønnøysundsregistrene: 919 337 583

Se Brønnøysundsregistrene for mer detaljer.

Company No.: 10776803

 

 
 
 

Tlf. 31 10 30 00  -  Fax. 31 10 30 01  -  Epost: info@k-soft.no  -  Adresse:  Pb. 188  3166 Tolvsrød